GDPR – Miten käsittelemme asiakastietojasi
1. Johdanto
Me Impecta Fröhandelilla haluamme käsitellä tietosuoja-asioita oikein. Näillä tiedoilla haluamme kertoa, miten käsittelemme henkilötietoja ja miten noudatamme tietojen käsittelyä koskevia lakisääteisiä vaatimuksia.
Tavoitteenamme ei ole vain noudattaa lakia, vaan myös näyttää hyvää esimerkkiä sisäisessä työssämme.
2. Sisäinen työmme
Kävimme keväällä 2018 läpi kaikki kaikenlaista henkilötietoja sisältävät rekisterit ja loimme niiden ympärille rakenteen tarpeellisuudesta, sisällöstä ja harvennussäännöistä. Työn tuloksena syntyi sisäiseen tietoturvatyöhömme liittyvät käytännöt ja menettelykuvaukset ja ne tarkistetaan vähintään kerran vuodessa.
Olemme myös inventoineet aiemmin ja jatkuvasti keräämiämme tietoja voidaksemme käsitellä henkilötietoja sääntöjen mukaisesti ja mahdollistaaksemme sujuvan vuoropuhelun asiakkaidemme ja sidosryhmiemme kanssa. Olemme myös pyrkineet lisäämään turvallisuutta ja rajoittamaan tiedonsaantia antamalla eritasoisia tietoihin pääsyoikeuksia henkilöstöllemme tai mahdollisille tietojen käsittelijöillemme.
Viime kädessä vastuussa henkilötietojen käsittelystä on Impecta Fröhandel AB 556196-3587.
3. Henkilötiedot
Henkilötiedot ovat kaikenlaisia tietoja, jotka voidaan suoraan tai epäsuorasti liittää elossa olevaan luonnolliseen henkilöön. Tämä koskee esimerkiksi henkilötunnusta, henkilön nimeä, osoitetta, henkilökohtaisia sähköpostiosoitteita ja joissain tapauksissa myös IP-osoitetta. GDPR kattaa kaikki tietojen käsittelyn muodot, kuten keräämisen, tallentamisen, järjestämisen, jäsentämisen, säilyttämisen, käsittelyn, siirron ja poistamisen.
4. Miten olemme keränneet henkilötietojasi?
Olemme keränneet henkilötietojasi eri kanavien kautta.
1. Olet asiakkaamme ja antanut meille tietoja tilauksen käsittelyä varten.
2. Olet tilannut uutiskirjeemme.
3. Olet vieraillut messuosastollamme ja antanut tietosi.
4. Olet tavannut meidät henkilökohtaisesti ja antanut tietosi.
5. Vieraillessasi osoitteessa www.impecta.fi, IP-osoitteesi voidaan kerätä, mutta sitä ei koskaan linkitetä kehenkään henkilöön.
5. Asiakastietojesi käyttäminen
Tarkoitus | Henkilötiedot | Tyyppi | Oikeusperusta/intressivertailu |
Tilaus | Nimi, osoite, henkilötunnus ja mahdollinen puhelinnumero. | Osoitetiedot | Täyttääksemme sitoumuksemme sinua kohtaan asiakkaana. |
Siemenkatalogi | Nimi ja osoite | Osoitetiedot | Jotta voimme lähettää siemenkatalogin. Voit tilata tai peruuttaa siemenkatalogin rastittamalla ruudun tilauksen yhteydessä. Tai lähettämällä sähköpostia osoitteeseen info@impecta.fi |
Uutiskirje | Nimi ja sähköpostiosoite | Sähköpostiosoite | Oikeutettu etu. Uutiskirjeitä lähetetään vain, jos olet tehnyt tilauksen tai tilannut sen itse. |
Seuranta/tilastot | Eväste ja/tai mahdollinen IP-numero | Mittauspikseli | Oikeutettu etu. Käsittely on välttämätöntä, jotta voimme tarjota sinulle toimivan verkkopalvelun ja tiedottaa toiminnastamme. |
Mittauspikseleitä käytetään Google Analyticsissa, Facebookissa, Instagramissa, Bingissä, Adwordsissa, Hotjarissa ja Kundossa. Mittaustietoja ei missään tapauksessa voida yhdistää luonnolliseen henkilöön, vaan niitä käytetään vain tilastojen keräämiseen tai markkinointiviestintään. Jokainen käyttäjä voi halutessaan poistaa nämä käytöstä / estää ne selaimen kautta. Facebookissa voit myös poistaa tietyn lähettäjän sisällöstä syötteestäsi suoraan sovelluksessa. Täältä näet, miten Google käsittelee kerättyjä tietoja. Jos päätät poistaa evästeet käytöstä, jotkin verkkosivustomme toiminnot saattavat lakata toimimasta. Markkinointi- ja tilastoevästeet voidaan poistaa käytöstä ilman, että toiminnallisuus heikkenee. Tietoja evästeistä saat osoitteessa minacookies.se
6. Kolmas osapuoli
Impecta Fröhandel ei koskaan jaa tietojasi kolmansille osapuolille muuten kuin omien laillisten tarkoitustemme täyttämiseksi. Toisin sanoen postiosoitettasi tai sähköpostiosoitettasi ei koskaan paljasteta tai myydä kenellekään muulle. Kun kolmansia osapuolia käytetään laillisiin tarkoituksiin, allekirjoitetaan henkilötietojen käsittelysopimus.
7. Kuinka kauan säilytämme tietojasi?
Säilytämme tietojasi niin kauan kuin välillämme on asiakassuhde tai jos olet itse pyytänyt sitä, esimerkiksi tilaamalla uutiskirjeemme. Tallennamme tietoja myös lakisääteisten vaatimusten täyttämiseksi. Yleensä tiedot poistetaan enintään seitsemän vuoden kuluttua kirjanpitolain mukaisesti. Tämä tehdään kahdesti vuodessa.
8. Oikeutesi
Jos meillä on tietoja sinusta rekistereissämme, sinulla on lakisääteinen oikeus pyytää kerran vuodessa maksuton rekisteriote henkilötiedoistasi. Pyyntö on tehtävä kirjallisesti, se on omakätisesti allekirjoitettava, ja siinä on oltava tiedot nimestäsi ja sosiaaliturvatunnuksestasi. Yllä mainituilla tiedoilla varmistaaksemme, että luovutamme tiedot oikealle henkilölle.
Lähetä rekisteriote-, tieto- tai virheellisten tietojen korjauspyyntösi osoitteeseen: Impecta Fröhandel, Granebo 1, 643 98 Julita. Tiedot lähetetään väestörekisterissä olevaan osoitteeseesi.
Jos meille antamasi tiedot ovat virheellisiä, epätäydellisiä tai epäolennaisia, voit pyytää niiden korjaamista.
Sinulla on oikeus vastustaa käsittelyä suoramarkkinointitarkoituksiin. Voit peruuttaa suoramarkkinointiin liittyvän suoramarkkinoinnin (uutiskirje + siemenkatalogi) ilmoittamalla siitä meille. Joko sähköpostitse osoitteeseen kundtjanst@impecta.se tai peruuttamalla uutiskirjeen tilauksen. Jokaisen uutiskirjeen alareunassa on linkki tilauksen peruuttamiseen.
Sinulla on oikeus pyytää tietojesi poistamista edellyttäen, että meillä ei ole lakisääteisiä vaatimuksia niiden säilyttämisestä (esim. kirjanpitolaki).
Asiakasarviot Lipscoren kautta - palautteesi on meille tärkeää
Pyrimme aina parantamaan palveluamme ja haluamme varmistaa, että meillä on tarjouksia, joita viljelijäystävämme arvostavat. Palautteesi on siksi meille erittäin tärkeää. Käytämme Lipscore-nimistä arvostelutyökalua ja kun olet tehnyt ostoksen meiltä, voimme ottaa yhteyttä tilauksessa antamaasi sähköpostiosoitteeseen tai puhelinnumeroon.
Arvostelussa, jonka jätät, näytämme vain etunimen, päivämäärän ja antamasi kommentin - oli se sitten risuja tai ruusuja. Teemme tämän siksi, että muut mahdolliset viljelijät näkevät, mitä muut asiakkaat ajattelevat meistä ja millainen heidän ostokokemuksensa oli.